Działania marketingowe w podatkowych kosztach
Niektóre wydatki związane z konferencją sprzedażową mogą nosić znamiona reprezentacji. Oznacza to, że nie zostaną one ujęte przez organizatora w kosztach uzyskania przychodów.
Spółka, która chce skutecznie konkurować na rynku z innymi podmiotami, musi podejmować różne działania o charakterze marketingowym, których celem jest dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, poprzez zapoznanie ich z informacjami na temat oferowanych przez siebie produktów. Niewątpliwie jednym z popularniejszych sposobów na łatwe dotarcie do klienta jest organizacja konferencji sprzedażowych, na których klienci mogą poznać zalety oferowanych przez spółkę produktów, co może przyczynić się do podjęcia decyzji o ich zakupie. Organizacja takiego przedsięwzięcia wiąże się jednak z poniesieniem pewnych wydatków. Co do zasady, spółka zaliczy je do kosztów uzyskania przychodów, jeśli nie będą one posiadały znamion wydatków o charakterze reprezentacyjnym.
Nie ma definicji, ale jest orzecznictwo
Przeprowadzając kwalifikację kosztów związanych z organizacją konferencji sprzedażowych, w pierwszej kolejności trzeba zatem wyjaśnić co należy rozumieć pod pojęciem kosztów reprezentacji. Ustawy podatkowe nie zawierają definicji legalnej tego pojęcia. Jego definicja ukształtowała się jednak w interpretacjach organów podatkowych oraz orzecznictwie sądów administracyjnych. Przykładowo w wyroku z 17 czerwca 2013 r. (II FSK 702/11) NSA uznał, że „(...)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta